Na drodze jedną z najbardziej przydatnych technik jest technika jazdy przez zakręty. Uczestnicy akademii bezpiecznej jazdy będą się tego uczyli podczas prowadzonych zajęć. Jeżeli nie możecie sobie pozwolić na udział w szkoleniach albo chcecie powtórzyć materiał, to instrukcja jest też dostępna na naszej stronie.
Opanowanie techniki jazdy przez zakręty pozwala zachować większe bezpieczeństwo podczas jazdy. Jeżeli prawidłowo wchodzimy w zakręt, nawet na śliskiej nawierzchni, to nic nas nie zaskoczy. Mimo to warto oczywiście też znać techniki kontrolowanego poślizgu. Dzięki temu jeszcze pewniej będziemy mogli prowadzić samochód.
Biorąc udział w szkoleniu masz szansę skonsultować swoje błędy i mocne strony z wykwalifikowanym instruktorem. Jeżeli masz wątpliwości czy technika jazdy przez zakręty przy użyciu będzie tak samo działać z użyciem twojego auta, to po prostu zapytaj. Nowoczesne samochody mają wspomaganie różnego rodzaju, które zmniejsza ryzyko poślizgu. Natomiast w niektórych starszych modelach kierowca musi sam bardziej panować nad pojazdem. Dlatego pewne szczegóły bezpiecznej jazdy mogą się różnić zależnie od modelu samochodu. Dobre praktyki są jednak zawsze podobne.
Czytanie tego co dzieje się na drodze, to podstawowa umiejętność, jaką może zastosować odpowiedzialny kierowca. Na czym ono polega? Musisz przewidzieć nachylenie zakrętu, zachowanie innych uczestników ruchu. Warto też pomyśleć o nawierzchni. Czasami, zwłaszcza na starszych drogach lub w centrum miasta nawierzchnia zmienia się co kilkanaście metrów. Te zmiany mogą też wynikać z warunków pogodowych (np. tu gdzie jedziesz jest sucho, ale pół kilometra dalej już padało. Przyczepność nawierzchni się zmienia.
Podstawową zasadą podchodzenia do zakrętu jest zwalnianie (i zmiana biegu). Ta wskazówka dotycząca techniki jazdy przez zakręty będzie dotyczyła wszystkich samochodów, niezależnie od marki i roku produkcji. Wykonujemy to oczywiście jeszcze przed wejściem w zakręt. Gdy dojeżdżamy puszczamy sprzęgło. Jeżeli wjeżdżamy na śliską nawierzchnię, to puszczamy też pedał gazu. Na każdym zakręcie, nawet na ulicy jednokierunkowej, wchodzimy w zakręt po zewnętrznej stronie.