Mieliśmy przyjemność testować na pętli Toru Łódź najnowsze elektryczne BMW iX xDrive40 o mocy 326 KM i 630 Nm. Czy przypadł nam do gustu i czy polecamy ten samochód dowiecie się z poniższego opisu.
BMW iX xDrive40 przyspiesza 0 - 100 km/h w 6,1 sekundy i rozpędza się do 200 km/h. Napędzają go dwa silniki elektryczne. Pierwszy z nich umieszczony z przodu generuje 258 KM oraz 290 Nm, drugi zamontowany z tyłu dostarcza 272 KM i 340 Nm. Czyli w teorii charakter BMW i przewaga tylnego napędu wyglądają obiecująco.
Mimo, że samochód w dużej części wykonany jest z włókien węglowych i karbonu to ciężkie baterie o pojemności 71 kWh sprawiają, że BMW waży aż 2440 kg. Zużycie energii wg danych producenta to 24,5 kWh/100km. BMW iX możemy ładować prądem stałym maksymalnie 150 kW lub prądem zmiennym maksymalnie 22 kW. Realny zasięg iX xDrive40 wynosi 250-350 km. Oczywiście zużycie energii w bardzo dużym stopniu zależy od temperamentu kierowcy, umiejętności i techniki jazdy. My jeździliśmy prawie wyłącznie w trybie sport z wyłączoną kontrolą trakcji.
Testowany egzemplarz wyposażony był w 21” koła i opony zimowe. Nie miał ani w pneumatycznego zawieszenia, ani w tylnej osi skrętnej (w wersji iX xDriver50 wyposażenie seryjne). BMW iX jest nieco większe od X5 i daje pasażerom jeszcze więcej przestrzeni i komfortu. Cena podstawowego BMW iX xDrive40 zaczyna się od 357.900 PLN. Bez problemu można przekroczyć kolejne 100.000 PLN wybierając w konfiguratorze dodatkowe opcje. O nowatorskiej konstrukcji, wnętrzu, gadżetach informatycznych można by bardzo dużo napisać. Nie tylko technokrata byłby zachwycony. Wszystko jest czytelne, intuicyjne i bardzo eleganckie. Samochód jest świetnie wyciszony.
My skupiliśmy się na właściwościach jezdnych. Chcieliśmy przekonać się czy elektryczne BMW to jeszcze BMW. Już po pierwszych kilku okrążeniach było jasne, że samochód daje ogromną radość z jazdy. Fenomenalna trakcja, precyzyjny układ kierowniczy i wystarczająco duża moc, żeby dobrze bawić się na torze. Bardzo dobre i wydajne hamulce. Samochód ma bardzo nisko umieszczony środek ciężkości dzięki czemu pokonuje zakręty jak przyklejony do asfaltu. Jadąc w trybie B wystarczy delikatnie zdjąć nogę z pedału przyspieszenia, żeby tryb rekuperacji automatycznie dociążył przednią oś. Samochód dzięki temu w odróżnieniu od większości innych nie jest podsterowny lecz neutralny w prowadzeniu. Każdy zakręt na torze da się pokonać zarzucając lekko tyłem. Kierowca w sposób przewidywalny może kontrolować tego prawie 2,5 tonowego kolosa w zakręcie prawie jak samochód sportowy.
Mieliśmy ogromną frajdę mogąc testować na Torze Łódź nowe elektryczne BMW iX. Zdecydowanie polecamy ten model, bo jest to przyszłość motoryzacji. Analiza rozwiązań technicznych zastosowanych w tym modelu to uczta dla koneserów, technokratów i inżynierów.
Dziękujemy BMW Premium Arena za udostępnienie samochodu do testów i już nie możemy się doczekać możliwości przetestowania mocniejszej wersji BMW iX xDrive50 i BMW iX M60.
Zobaczcie relację fotograficzną z testu na naszym profilu instagram:
Instruktorzy techniki jazdy z Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy Tor Łódź przetestowali najnowsze elektryczne BMW iX xDrive40.
#bmw #bmwi #bmwix#bmwixxdrive40 #xdrive40