Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC wyposażony jest w ogromny akumulator o pojemności 107,8 kWh z możliwością ładowania prądem stałym o mocy 200 kW lub zmiennym o mocy 20 kW. Deklarowany przez producenta zasięg to 663 km. Realnie da się nim przejechać 250 – 300 km.
Rozstaw osi to aż 3,2 m. Długość samochodu wynosi ponad 5,2 m, a waga 2585 kg.
Moc 523 KM i 855 Nm generowana jest przez dwa silniki. Mercedes przyspiesza 0 – 100 km/h w 4,3 s i rozpędza się maksymalnie do 210 km/h.
Jak na limuzynę siedzi się dość wysoko. Usadawiamy się wygodnych fotelach, drzwi zamykają się automatycznie po wciśnięciu pedału hamulca. Przed nami kokpit składający się z 3 ekranów obsługujących rozszerzoną rzeczywistość. Mercedes jest dumny z tego innowacyjnego rozwiązania. W sieci znajdziecie mnóstwo materiałów na ten temat. My skupimy się na właściwościach jezdnych.
Podczas testów staramy się w pełni wykorzystywać infrastrukturę Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy Tor Łódź. Korzystamy z 1,5 km asfaltowej nitki toru z siedemnastoma zakrętami, płyt poślizgowych (owalnej i prostokątnej) oraz sekcji zraszanych zakrętów. Zwracamy uwagę na bezpieczeństwo aktywne samochodów, czyli testujemy m.in. jak hamują i zachowują się w zakrętach.
Do dyspozycji mieliśmy samochód na 21” zimowych oponach Bridgestone.
Jeździliśmy w trybie Sport i najwyższym trybem odzyskiwania energii. Poziom rekuperacji reguluje się łopatkami przy kierownicy. Takie ustawienia mają maksymalnie utwardzić zawieszenie i sprawić, że auto będzie dociążać przednią oś przy każdym zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia.
Już po pierwszych kilku zakrętach wyczuwamy, że jedziemy bardzo ciężkim samochodem z miękkim, pływającym zawieszeniem nastawionym na komfortowe pokonywanie nierówności. Nie możemy pozwolić sobie na szybsze wejście w zakręt, bo EQS wykazuje się ogromną podsterownością. Czucie drogi jest mało bezpośrednie. Samochód z dużym opóźnieniem reaguje na ruch kierownicą. Przy hamowaniu również czujemy bezwładność ciężkiej limuzyny.
Samochód zdecydowanie bardziej nadaje się na autostrady i do jazdy miejskiej zwłaszcza po nierównych, dziurawych ulicach. Łatwo jest manewrować bo tylne koła w Mercedesie EQS mogą się skręcać aż o 10 stopni. Uwaga jest to opcja włączana programowo w ramach abonamentu, za którą trzeba płacić co roku.
Cena Mercedes-Benz EQS 580 4Matic zaczyna się od 621.300 zł.
Dziękujemy Auto-Studio Mercedes-Benz za udostępnienie samochodu do testów.
Więcej zdjęć z testów Mercedesa EQS znajdziecie na naszym profilu instagram: