Elektryczny Ford Mustang Mach-E GT ma dwa silniki elektryczne, które przenoszą napęd AWD o łącznej mocy 487 KM i 860 Nm. Przyspiesza 0 – 100 km/h ze startu zatrzymanego w 4,4 s. Ford chwali się też procedurą startu lotnego. Kiedy samochód minimalnie się toczy jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w  3,7 s. Prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Masa własna wynosi 2273 kg. Akumulatory o pojemności 98 kWh realnie pozwalają na przejechanie około 300 km (wg katalogu 490 km). Maksymalny prąd stały jakim możemy ładować auto to 150 kW.

Samochód robi wrażenie solidnego i dynamicznego. Ciekawym rozwiązaniem jest otwieranie drzwi po naciśnięciu okrągłego przycisku na słupku B i C. Wewnątrz wszystkie elementy są dobrze spasowane i bardzo przyjemne w dotyku. Częściowo skórzana tapicerka, wygodne i dobrze trzymające fotele. Umieszczenie baterii w podłodze powoduje, że pozycja za kierownicą jest nieco wyższa, ale i tak zostaje sporo miejsca nad głową. Szybko na desce rozdzielczej znajdujemy przycisk do wyłączania kontroli trakcji i przytrzymujemy go kilka sekund. Następnie na centralnym dużym ekranie znajdujemy opcję przeistaczającą Mustanga Mach-E GT w nieokiełznanego (Untamed). Utwardza się zawieszenie. Układ kierowniczy i reakcje na pedał przyspieszenia są jeszcze bardziej bezpośrednie i agresywne.

Jest bardzo ślisko, pada śnieg. Pierwszy raz wyjeżdżamy na nitkę toru i wchodzimy w pierwszy lewy zakręt bokiem. Jest genialnie, a każdy kolejny zakręt sprawia nam jeszcze większą radość. Samochód jest absolutnie przewidywalny i bardzo łatwy w prowadzeniu. Zawieszenie idealnie zestrojone, średnio twarde daje kierowcy właściwe czucie drogi. Ford w zakrętach zachowuje się neutralnie, pedałem przyspieszenia da się go wyśmienicie kontrolować. Kilka razy pokonaliśmy nitkę Toru Łódź bokami i nie wyjechaliśmy z wytyczonej trasy ani na centymetr. Zważając na panujące warunki i ogromną masę samochodu uważamy, że to zasługa świetnie działającego zawieszenia oraz fakt, ze samochód nie przyspiesza zero-jedynkowo lecz płynnie. Mustang Mach-E GT w odróżnieniu od swoich braci bez znaczka GT nie kołysze i nie buja się w zakrętach. Adaptacyjne zawieszenie z amortyzatorami MagneRide znacznie zmniejsza przechyły nadwozia w szybko pokonywanych zakrętach. Świetne hamulce Brembo bez zadyszki efektywnie potrafią zatrzymać GT na bardzo krótkim dystansie. 

Samochód jest wg nas idealnym połączeniem ekonomicznego i komfortowego miejskiego elektryka oraz auta, którym można poszaleć w weekendy na torze. Mustang dostarcza niesamowitych wrażeń kierowcy i było nam bardzo przykro jak musieliśmy go oddać po zakończonych testach. Kto wie, może kiedyś znajdzie się dla niego miejsce w garażu na naszym torze. 

Cena Forda Mustanga Mach-E GT zaczyna się od 342.000 PLN i w tej cenie dostajemy bardzo dobrze wyposażony samochód z kubełkowymi fotelami i aktywnym zawieszeniem MagneRide.

Dziękujemy Ford Store Łódź za udostępnienie samochodu do testów.

Więcej zdjęć z testów Forda Mustanga Mach-E GT znajdziecie na naszym profilu instagram: