Postanowiliśmy przetestować na torze Citroena e-C4. Francuskie miejskie auto elektryczne z napędem na przednią oś i mocy 136 KM / 260 Nm przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 s. Prędkość maksymalna to 150 km/h. Masa własna wynosi 1541 kg. Pakiet akumulatorów o pojemności 50 kWh pozwala na przejechanie 200-250km (wg katalogu 350 km). Można je ładować prądem stałym 100 kW lub zmiennym 11 kW.
W latach 2007 – 2010 Citroen na bazie C4 produkował wersję WRC. Sebastien Loeb za kierownicą C4 WRC wywalczył czterokrotnie tytuł Mistrza Świata. Natomiast Citroën WRT trzykrotnie triumfował w klasyfikacji konstruktorów. W obecnie produkowanej C4 nie znajdziemy ani śladu rajdowego genu.
Samochód, który testowaliśmy na Torze Łódź powstał na bazie wersji benzynowej. Citroen nie stworzył od podstaw konstrukcji przeznaczonej dla auta elektrycznego.
Tak jak w innych autach tej marki mamy do czynienia z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi amortyzatorów. Przekłada się to na komfort jazdy.
Citroen e-C4 na torze wykazał się podsterownością. Zawieszenie jest na tyle sztywno zestrojone, żeby bezpiecznie i komfortwo pokonywać zakręty. Mocne wspomaganie kierownicy sprawia, że e-C4 jest idealny do jazdy miejskiej.
Nowa era elektromobilności stwarza nowe możliwości i daje pole do popisu inżynierom. Opracowywane są nowocześniejsze, lżejsze akumulatory. Systemy napędowe są mniej skomplikowane niż w przypadku silników spalinowych. Liczymy na to, że Citroen wróci kiedyś do wspaniałej tradycji tworzenia innowacyjnych i szybkich samochodów.
Cena nowego Citroena e-C4 zaczyna się od 142400 PLN.
Dziękujemy Citroen Syguła za udostępnienie samochodu do testów.
Więcej zdjęć z naszego testu na torze znajdziecie poniżej: