Możesz przeczytać i zapoznać się z naszym testem, ale lepiej będzie jak sam przetestujesz GR Yaris na Torze Łódź. Kilka sztuk GR Yaris czeka na Ciebie w ODTJ Tor Łódź. Do dyspozycji na szkolenia, imprezy firmowe i okolicznościowe. Samochody można też wynająć na Track Day oraz przejazdy z instruktorami techniki jazdy.

Toyota GR Yaris nie ma konkurencji. Jest to jedyne seryjnie produkowane auto z tak dużą ilością rajdowego DNA. Samochód zaprojektowany z udziałem specjalistów z TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team. Toyota wyprodukowała ten model po to żeby uzyskać homologację FIA i wystartować w rajdach WRC.

Wyróżnia go układ GR‑FOUR czyli sportowo zestrojone lekkie zawieszenie i napęd na 4 koła z przednim i tylnym dyferencjałem Torsen LSD. Duże wydajne hamulce z czerwonymi zaciskami idealnie wyhamowują to lekkie auto (1280 kg). Na przedniej osi dwuczęściowe, nacinane tarcze wentylowane o średnicy 356 mm i czterotłoczkowe zaciski aluminiowe. Na tylnej nacinane tarcze wentylowane o średnicy 297 mm i dwutłoczkowe zaciski. Seryjne czarne kute felgi z oponami 225/40 R18 Michelin Pilot Sport 4S zapewniają doskonałą przyczepność i krótką drogę hamowania.

Nowy turbodoładowany trzycylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra ma moc 261 KM, a jego moment obrotowy plasuje się na poziomie 360 Nm. Od 0 do 100 km/h samochód wg katalogu przyspiesza w 5,5 s. Nam bez problemu udaje się go rozpędzać w czasie poniżej 5 sekund.

Do dyspozycji trzy tryby jazdy rozdzielające moment obrotowy między przednie i tylne koła: Track (50:50), Sport (30:70) i Normal (60:40). Wjeżdżamy na nitkę Toru Łódź. Przed nami 1,5 kilometrowa pętla i 17 zakrętów. Wybieramy tryb Sport, włączamy automatyczny międzygaz (iMT), wyłączamy całkowicie kontrolę trakcji i ruszamy. Toyota GR Yaris fenomenalnie klei w zakrętach. Z przodu kolumny MacPhersona, tylne zawieszenie to podwójne wahacze. Żeby zniwelować podsterowność musimy posiłkować się genialnie działającym hamulcem ręcznym lub mocno dohamować i chwilę poczekać przed wejściem w zakręt. Teraz już możemy sterować autem za pomocą pedału przyspieszenia i zacieśniać zakręt. Żeby zmniejszyć wyjeżdżanie samochodu przodem możemy też zmniejszyć ciśnienie w przednich kołach lub założyć nieco szersze opony na przednią oś, co wcześniej już zostało przetestowane przez japońskich inżynierów.

Toyota GR Yaris stworzona została by dawać radość i emocje. Jest to godny następca takich legend jak Subaru WRX STI czy Mitsubishi Evo. Lekka konstrukcja, turbodoładowany silnik z potencjałem na rozbudowę, sportowe zawieszenie to przepis na prawie cywilne auto, którym z można wygrywać, zwłaszcza na krętych, technicznych torach.

Warto wspomnieć, że samochód ODTJ Tor Łódź wynajęty kierowcom, którzy pierwszy raz mieli z nim styczność wygrał zarówno Toyota GR Yaris CUP jak i Super OES Toru Łódź.

Warto skorzystać z floty Toyota GR Yaris na Torze Łódź i wynająć je na imprezę firmową lub spotkanie w gronie przyjaciół. Możecie rywalizować nimi na torze z pomiarem czasu i cieszyć się fantastycznymi emocjami jakie towarzyszą każdemu kto zasiądzie za kierownicą GR Yaris. Jeżeli jesteś zainteresowany przygotowaniem scenariusza i wyceny Twojej imprezy na Torze Łódź skontaktuj się z nami.

Więcej zdjęć z naszego testu znajdziecie na naszym koncie instagram:

https://youtu.be/Q-dvQqLRkyw
#toyota #tgr #toyotagryaris #gryaris