Technologia hybrydowa plug-in łączy dwa silniki 3 cylindrowy benzynowy o pojemności 1,5 l z mocą 200 KM napędza przednią oś oraz drugi, elektryczny zasilany z akumulatora umieszczonego pod tylnymi siedzeniami o mocy 109 KM, który napędza tylną oś. Łącznie do dyspozycji mamy 309 KM i 540 Nm. Powyższy zestaw silników rozpędza SUV-a o masie 2168 kg do pierwszej setki w 6.6 s i pozwala rozpędzić do do 209 km/h. Pojemność akumulatorów wynosi 15 kWh zatem z pełnej mocy możemy się cieszyć bardzo krótko. Proces ładowania prądem zmiennym ograniczony jest do 7 kW, a prądem stałym do 32 kW.
Nie byliśmy w stanie przetestować Land Rover Discovery Sport Plug-in Hybrid wykorzystując jego pełnię możliwości. Prąd z akumulatorów skończył się tak samo szybko jak pieniądze z 500+. W teście korzystamy z silnika benzynowego, który działa w połączeniu z 8-biegową skrzynią biegów i napędza przednią oś.
Land Rover Discovery Sport Plug-in Hybrid nie jest stworzony do dynamicznej jazdy. Jego zawieszenie nastawione jest na komfort. Układ kierowniczy działa precyzyjnie i ma dość duże wspomaganie. Samochód ma całkiem sprawne i wydajne hamulce i niewielką podsterowność.
Cena nowego Land Rover Discovery Sport Plug-in Hybrid zaczyna się od 224.000 PLN
Dziękujemy za udostępnienie samochodu do testów firmie Jaguar Land Rover Marvel.
Więcej zdjęć z testu na torze Land Rover Discovery Sport Plug-in Hybrid znajdziecie na naszym profilu instagram: