Zanim Toyota C-HR doczekała się polskiej premiery w 2016 roku w garażach ODTJ Tor Łódź stały dwa pierwsze egzemplarze tego modelu. Samochody nie były zarejestrowane i panowało całkowite embargo na jakiekolwiek publikacje i zdjęcia. Auta służyły do szkoleń personelu Toyota Polska i handlowców polskich salonach. Przez kilkanaście dni szkleń produktowych na Torze Łódź udało się zachować tajemnicę.
Toyota C-HR odniosła sukces sprzedażowy, wg informacji z salonu polubiły go przede wszystkim kobiety. W 2019 roku model przeszedł lifting i otrzymał nowy silnik 2.0 Hybrid o mocy 184 KM / 190 Nm. Napędzany jest na przednią oś i wyposażony w automatyczną skrzynię biegów e-CVT.
Samochód jest solidnie wykonany, a środek kompaktowy. Dynamiczny wygląd, umiarkowana masa własna 1485 kg, spora moc i przyspieszenie 0 – 100 km/h na poziomie 8,2 s zapowiadają, że będzie to jeden z najszybszych crossover-ów na Torze Łódź. Samochód nastawiony jest na komfort, a przekładnia e-CVT zaprojektowana do płynnej, nieco mniej dynamicznej jazdy. Bezstopniowa skrzynia biegów działa na zasadzie przekładni planetarnej. Jej działanie znacznie oszczędza zużycie paliwa, zwiększa trwałość silnika i układu napędowego, działa płynnie bez niepotrzebnych szarpnięć czy przerw w dostawach sił napędowych. W zakrętach Toyota C-HR jest podsterowna, co oczywiście jest celowym zabiegiem inżynierów, o czym dowiecie się na szkoleniach bezpiecznej jazdy.
Cena katalogowa Toyoty C-HR 2,0 Hybrid Dynamic Force 184 KM to 156.900 zł.
Dziękujemy Toyota Łódź za udostępnienie samochodu do testów.
Kliknij poniżej i obejrzyj więcej zdjęć z testu na torze Toyoty C-HR