BMW i4 eDrive40 otrzymaliśmy jako pierwsi od razu po premierze w łódzkim salonie BMW. Samochód dotarł na tor z przebiegiem 20 km. Bardzo cieszymy się i dziękujemy za zaufanie BMW Premium Arena, który dostarczył nam auto do testów. Najnowsze elektryczne BMW i4 dysponuje mocą 340 KM i 430 Nm.
Mieliśmy piękną słoneczną pogodę i dobrą przyczepność na suchym asfalcie. Letnie opony Hankook 225/40R19 zapewniały idealną trakcję. Mimo dużego momentu obrotowego i napędzie na tylną oś bardzo trudno było zerwać przyczepność. BMW i4 jest bardzo stabilne w prowadzeniu. Absolutnie neutralne w zakrętach. Zawieszenie jest komfortowe i zarazem wystarczająco sprężyste, żeby w poczuciu bezpieczeństwa móc szybko pokonywać zakręty. Hamulce działają bardzo wydajnie, a przyspieszenie na poziomie 5,7 s od 0 do 100 km/h daje dużo radości. Prędkość maksymalna to 190 km/h. Kierowca nie odczuwa tego, że masa własna BMW i4 wynosi aż 2125 kg. Akumulatory o pojemności 83,8 kWh umieszczone są nisko między osiami co dodatkowo stabilizuje samochód przy dynamicznym hamowaniu i pokonywaniu zakrętów. Oczywiście jest możliwość wyłączenia kontroli trakcji i w trybie Sport da się pokonać zakręty lekko bokiem. Na szczególne wyróżnienie zasługuje genialnie działająca kontrola trakcji, która działa 50-krotnie szybciej. Absolutnie płynne korekty linii przejazdu, wręcz niewyczuwalne przez kierowcę. Widać tylko migającą kontrolkę na desce rozdzielczej podczas zbyt szybko pokonywanych sekcji zakrętów lub kiedy chcemy bardzo szybko wystartować na mniej przyczepnej nawierzchni.
Zasięg deklarowany przez producenta wynosi 576 km. Tak jak w przypadku innych testowanych przez nas samochodów w realnych warunkach ta wartość jest przeszacowana co najmniej o 30%. BMW i4 eDrive40 można ładować prądem zmiennym 11 kW lub prądem stałym 205 kW.
Cena katalogowa testowanego przez nas BMW i40 eDrive40 BALANCE z pakietem M Sport zaczyna się od 325.500 zł.