Sprawdziliśmy na torze Porsche 718 Cayman GT4 RS z pakietem Weissach (moc: 500KM / 450 Nm, masa: 1415 kg, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,4 s).
Silnik z Porsche 992 GT3 wolnossący o pojemności 4 litrów umieszczony za tylnymi fotelami (brak turbo). Napęd na tylną oś i szpera elektroniczna. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów PDK 7-biegowa. Na 2 biegu rozpędza się do 105 km/h, na 3 do 160 km/h (silnik wkręca się do 9000 obr./min). Ceramiczne hamulce (na przedniej osi o średnicy 410 mm). Wyścigowe zawieszenie na przegubach kulowych. Tytanowy układ wydechowy podkręcający emocje kierowcy rasowymi, donośnymi dźwiękami.
Wraz z Michałem Sztorcem z Premium Moto mogliśmy przekonać się, że Porsche Cayman GT4 RS na torze gwarantuje genialną trakcję. Fenomenalnie skręca i skutecznie hamuje. Jeździliśmy na oponach Michelin Pilot Sport Cup 2. Przy dynamicznej próbie pokonywania pętli Toru Łódź samochód niezwykle precyzyjnie pokonywał zakręty. Przy bardziej zacieśniających trzeba było nieco bardziej wspomagać się gazem, żeby zredukować pojawiającą się podsterowność. Z racji umieszczenia silnika na środku, między osiami mamy bardzo dobre czucie balansu samochodu. Doświadczony kierowca bez problemu osiągnie czas poniżej 1 min.
Cena testowanego egzemplarza to ponad 1 mln zł.
#porsche #cayman #porschecayman #porsche918 #918 #gt4 #gt4rs #caymangt4rs #porschecaymangt4 #porschecaymangt4rs #test