Przetestowaliśmy nową Toyotę RAV4 GR Sport na płytach poślizgowych i nitce Toru Łódź.

Do sprawdzenia fenomenu tego samochodu skłonił nas częsty widok Toyoty RAV4 na naszych drogach. Samochód produkowany jest od ponad ćwierćwiecza i jest to już jego piąta generacja. Toyota sprzedała na całym świecie ponad 10 mln szt. tego modelu.

Toyota RAV4 to jeden z najczęściej wybieranych modeli, a Toyota jest liderem sprzedaży nowych samochodów w Polsce. W 2023 r. samochodów marki Toyota zarejestrowano w Polsce o 75% więcej niż marka zajmująca drugie miejsce w rankingu.

Toyota RAV4 także na rynku samochodów używanych niewiele traci na wartości. Wartości rezydualne dla kilku letnich samochodów są wyjątkowo wysokie. Używane modele tak jak i nowe bardzo dobrze się sprzedają i są doceniane za ich legendarną trwałość i bezawaryjność.

Toyota RAV4 to drugi najczęściej z kradzionych modeli samochodu w Polsce (dane z IBRM Samar za rok 2023r.). To również w kategoriach czarnego humoru można uznać za miarę popularności modelu i sukcesu rynkowego.

Mając do dyspozycji zaawansowaną infrastrukturę ODTJ Tor Łódź w postaci dwóch płyt poślizgowych, ponad kilometrowej asfaltowej nitki toru z siedemnastoma zakrętami i sekcjami zraszanych zakrętów postanowiliśmy sprawdzić właściwości jezdne Toyoty RAV4 w wersji GR Sport.

Do testów wybraliśmy wersję z napędem na cztery koła i silnikiem hybrydowym o łącznej mocy 222 KM. Samochód tej generacji produkowany jest od 2018r. Rok temu przeszedł facelifting i zyskał m.in. nowy system multimedialny oraz elektroniczne systemy bezpieczeństwa, czym próbuje dogonić konkurencję. Mimo tych aktualizacji kierowcy, którzy mieli okazję jeździć nowymi modelami BMW, Tesli czy VW serii ID będą zdziwieni, że Toyota aż tak bardzo „zaspała” i ma rozwiązania, których od dawna już nie stosuje się w nowoczesnych samochodach.

Napęd hybrydowy Toyoty to najbardziej niezawodne, sprawdzone rozwiązania, które zapewniają długowieczność i niskie zużycie paliwa. Wadą jest nieprzyjemny hałas generowany przy prędkościach autostradowych. Plus dla Toyoty za uczciwie podane w katalogach dane o zużyciu paliwa. Niestety wiele marek przekłamuje dane i rozczarowuje kierowców.

Na pochwałę w RAV4 zasługują elektroniczne systemy bezpieczeństwa. Doskonale się spisują zapewniając bezpieczeństwo kierowcy i pasażerom. Dopiero po wyłączeniu kontroli trakcji wraz z innymi systemami możemy się przekonać, że samochód jest lekko podsterowny, a zawieszenie na tyle sprężyste, że czujemy się w nim pewnie i bezpiecznie nawet na szybko pokonywanych zakrętach. Bardzo wydajne hamulce zatrzymują Toyotę RAV4 (1735 kg) ze 100 km/h do zera na dystansie 35,6 m.

Samochód jest duży, ma bardzo dobrą ergonomię i bardzo komfortowo zestrojone zawieszenie. Doskonale radzi sobie z nierównościami. Mamy wrażenie, że jeździmy samochodem z pneumatycznym zawieszeniem. Doskonałość zawieszenia świetnie można odczuć przy najeżdżaniu na krawężniki i podczas jazdy po dziurawych drogach. Jest niezwykle komfortowo.

Dane techniczne Toyoty RAV4 GR Sport:
Moc: 222 KM
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,1 s
Prędkość maksymalna: 180 km/h
Masa własna: 1735 kg
Napęd: AWD
Droga hamowania ze 100 km/h do zera: 35,6 m

Dziękujemy za udostępnienie samochodu do testów Toyota Łódź.

Jeżeli chcesz sprawdzić swój samochód na płytach poślizgowych i skorzystać z naszej oferty szkoleń techniki jazdy, to zapraszamy na stronę tor-lodz.pl/sklep

W naszym sklepie kupisz vouchery na szkolenia, treningi techniki jazdy oraz przejazdy supersamochodami. Voucher jest ważny 12 miesięcy i otrzymasz go w momencie dokonania transakcji na swój adres e-mail. Opcjonalnie też można zamówić wydrukowany voucher w ozdobnej kopercie, który wysyłamy kurierem.