Toyota Corolla - testujemy na Torze i płytach poślizgowych nowy samochód z naszej floty. 

Corolla to samochochód obecny w więkoszci firmowych flot, nie mogło jej zabraknąć również u nas. 

Nasz egzemplarz to wersja GR SPORT z bezstopniową skrzynią biegów i silnikiem 2.0 Hybrid Dynamic Force o mocy 196 KM, przyspieszenie 0-100 km/h 7.7 sek.

Corolla w roku 2023 przeszła lifting. Zmian z zewnątrz praktycznie nie widać ale pod maską znajdziemy ich dość dużo. Samochód napędza układ hybrydowy piątej generacji, jest on mniejszy i lżejszy od poprzednika a przy tym charakteryzuje się większą mocą. Poprawiono również pakiet układów wspomagających kierowcę, stąd wzbogacony układ ochrony przed kolizją, asystent zwalniania ułatwiający płynne wytracanie prędkości po zdjęciu nogi z pedału hamulca i wykryciu poprzedzającego auta oraz układ redukcji prędkości w zakrętach.

Poprawiono również multimedia. Toyota wyposażona została w zestaw z ekranem 12,3 z bezprzewodową obsługą Android Auto i Apple Carplay. Pojawiła się także opcja zdalnego sterowania samochodem poprzez aplikację w smartfonie. To oznacza m.in. możliwość zdalnego uruchomienia klimatyzacji (ogrzewanie i chłodzenie kabiny).

Nowa Corolla ma wystarczającą dynamikę do jazdy miejskiej, mocy może brakować dopiero podczas jazdy autostradowej. Jednak podczas dynamicznego przyśpieszania praca skrzyni e-CVT wciąż jest uciążliwa.

Samochód na płytach poślizgowych i 17 zakrętach Toru Łódź prowadzi się poprawnie i przewidywalnie.

Ciasna próba slalomowa na prostej o szerokości 12 m wykazała, że samochód nie wychyla się znacznie a zestrojenie zawieszenia zdaje się celować gdzieś idealnie pomiędzy komfortem a pewnością prowadzenia.

Hamowanie z ominięciem przeszkody na płycie poślizgowej również przebiegło bezproblemowo a Toyota zachowywała się w sposób oczekiwany.

Samochód nie jest tak przestronny jak jego konkurencja, głównie ze względu na brak miejsca nad głową na tylnej kanapie, na nogi jest go natomiast dużo. Kierowca i pasażer na komfort narzekać nie powinni. Jest to idealne auto dla rodziny 2+2, pod warunkiem, że wasze dzieci nie są zbyt wyrośnięte. Wykończenie wnętrza jak na samochód tej klasy jest bardzo dobre. Na szczególną uwagę zasługują fotele w wersji GR, wyglądają świetnie, są bardzo wygodnie i charakteryzują się dobrym trzymaniem bocznym.

Toyota Corolla jest już dostępna na szkoleniach techniki jazdy dla osób prywatnych i firm.

Dane techniczne Toyoty Corolla GR Sport:

Moc: 196 KM

Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,7 s

Prędkość maksymalna: 180 km/h

Masa własna: 1450 kg

Napęd: FWD

Jeżeli chcesz sprawdzić swój samochód na płytach poślizgowych i skorzystać z naszej oferty szkoleń techniki jazdy, to zapraszamy na stronę tor-lodz.pl/sklep

W naszym sklepie kupisz vouchery na szkolenia, treningi techniki jazdy oraz przejazdy supersamochodami. Voucher jest ważny 12 miesięcy i otrzymasz go w momencie dokonania transakcji na swój adres e-mail. Opcjonalnie też można zamówić wydrukowany voucher w ozdobnej kopercie, który wysyłamy kurierem.