Testujemy na płytach poślizgowych i nitce Toru Łódź Volvo V60 T8 eAWD Plug-in hybrid Ultra Dark z pakietem optymalizacji Polestar. Samochód ma napęd na cztery koła eAWD i łączną moc silników spalinowego i elektrycznego 455 KM / 709 Nm. Akumulator o pojemności 18,8 kWh brutto można ładować z gniazdka AC mocą 6,4 kW. Volvo T8 przyspiesza 0-100 km/h w 4,6 s i rozpędza się maksymalnie do 180 km/h. Masa własna to 2064 kg. Droga hamowania ze 100 km/h do zera wynosi 35 m.
Silniki spalinowy o mocy 310 KM napędza przednią oś. Silnik elektryczny o mocy 145 KM napędza tylną oś. Mimo, że to wersja z pakietem Polestar to niestety nie ma możliwości wyłączenia kontroli trakcji i nie można się poślizgać na płytach poślizgowych. Volvo V60 T8 jest neutralne w zakrętach i bardzo precyzyjnie się prowadzi. Z niesamowitą lekkością pokonuje 17 zakrętów ODTJ Tor Łódź. Kierowca nie odczuwa negatywnie dużej wagi samochodu. Doskonale hamuje i jak każde Volvo przy dynamicznej jeździe i próbie driftu pasy bezpieczeństwa zaciskane są w taki sposób, żeby kierowcy i pasażerowi zaskrzypiały żebra. Podczas jazdy są to jedyne skrzypiące elementy w tym samochodzie. Jest fenomenalnie wykonany i ma genialne fotele.
Volvo zdecydowanie stawia na bezpieczeństwo. Nie pozwala na jazdę bokiem, aczkolwiek kontrola trakcji jest na tyle dyskretna, że przy jeździe optymalną nitką toru nie wyhamowuje auta i pozwala uzyskać przyzwoity czas przejazdu. Niestety podczas naszego testu padał deszcz i nie mogliśmy porównać naszych czasów przejazdu.
Dziękujemy Volvo Nova Łódź za udostępnienie samochodu do testów.