Testujemy na Torze Łódź nowe BMW M340i xDrive. Samochód ma 374 KM i generuje moment obrotowy na poziomie 500 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,4 sekundy. Masa własna jest nieco mniejsza niż naszego Torowego BMW M3 Competition o 50 kg i wynosi 1800 kg.

Sprawdziliśmy sedana zarówno podczas przejazdów na nitce toru jak i na obu płytach poślizgowych. Na zraszanej wodą śliskiej płycie owalnej przekonaliśmy się, że BMW M340i genialnie się prowadzi w zakrętach i łukach. Samochód jest bardzo przewidywalny i łatwy w prowadzeniu. Również hamowanie awaryjne w zakręcie z ominięciem przeszkody to dziecinnie proste za kierownicą tego świetnie wyważonego auta z dość sztywno zestrojonym zawieszeniem. M340i jest zaledwie odrobinę bardziej komforotowa niż M3 Competition. Nowe BMW 340i ma doskonałe hamulce i responsywny układ kierowniczy.

Jazda BMW M340i po pętli toru sprawiła nam ogromną frajdę.BMW daje ogromną radość z jazdy kierowcy. Systemy kontroli trakcji działają w sposób książkowy. Najfajniejsze jest, że można je całkowicie wyłączyć i bawić się na torze jak za dawnych lat kiedy to motoryzacja i samochody były całkowice analogowe, bez systemów elektronicznych, które za kierowcę podejmują decyzje i kastrują z emocji.

Jeżeli macie nowy samochód lub myślicie o zakupie, to warto wypożyczyć z salonu interesujący Was model i sprawdzić jak się nim jeździ na bezpiecznych próbach jakie znajdziecie w ODTJ Tor Łódź na szkoleniach bezpiecznej jazdy Safe Driver.

Dziękujemy BMW Premium Arena za udostępnienie samochodu do testów.