Testujemy na Torze Łódź Hyundai Ioniq 5 N Performance o mocy 650 KM i momencie obrotowym 770 Nm (21.000 obr./min.). Masa własna 5 N to 2200 kg. Napęd AWD i świetna trakcja samochodu powodują, że elektryczny Hyundai przyspiesza 0 - 100 km/h w 3,4 s i rozpędza się do 260 km/h.
Ioniq 5 N ma nowoczesną 800V architekturę baterię trakcyjną o pojemność 84 kWh i ładuje się prądem stałym mocą aż 350 kW. Dzięki temy czas ładowania do 80% zajmuje jedynie 18 min.
Samochód dostarcza mnóstwo frajdy kierowcy. Można nim powalczyć o dobry czas na torze jak i pobawić pokonując zakręty w lekkim uślizgu. Nie trzeba dużo czasu, żeby wyczuć balans auta i zacząć czerpać radość z dynamicznej torowej jazdy. Zawieszenie jest dość sztywne, a kierowca ma doskonałe czucie samochodu. Hamulce dobrze radzą sobie z dużą masą samochodu i nie są podatne na przegrzanie.
Mamy ogromną ilość ustawień dotyczących trakcji, trybów jazdy, symulacji zmiany biegów, dźwięków udających silnik spalinowy itd. Pozycja za kierownicą wydaje się być optymalna, a jakość materiałów z jakich został wykonany 5 N są bardzo dobrej jakości.
FIlm z testów na Torze Łódź Hyundai Ioniq 5 N Performance AWD jest na naszym kanale na YouTube: Hyundai Ioniq 5 N Performance AWD 650 KM