Śliska nawierzchnia sprawia wiele kłopotu kierowcom. Dlatego już ucząc się prowadzenia samochodu dobrze jest poćwiczyć jazdę i zakręty na śliskiej nawierzchni. Można też iść na dodatkowe szkolenie z bezpiecznej jazdy, podczas którego instruktor będzie z nami specjalnie przerabiał takie tematy. Żeby dowiedzieć się jak prawidłowo skręcać na śliskim nie wystarczy mieć opanowanej teorii. Jednak zrozumienie mechanizmu poślizgu pozwala lepiej zapanować nad samochodem, kiedy już wypróbujemy naszą wiedzę teoretyczną w praktyce.
Czym jest poślizg? To utrata panowania nad pojazdem, który stracił przyczepność, najczęściej na śliskiej nawierzchni. Często wynika on tylko częściowo z warunków atmosferycznych, a w dużej mierze jest winą kierowcy. 
Podstawowym grzechem podczas skręcania, szczególnie kiedy przyczepność nawierzchni jest ograniczona, jest przyspieszanie. Trzeba pamiętać, że im szybciej samochód jedzie tym jego koła mniej trzymają się podłoża. Można to sobie dobrze wyobrazić myśląc o samolocie, który przyspiesza podczas startu, żeby oderwać się od ziemi. Tylko, że kierowca samochodu na zakręcie nie chce się odrywać od ziemi, więc logiczne jest, że powinien zadziałać odwronie.
Drugi błąd to trzymanie się trasy tak jak na prostej drodze. Jedziemy środkiem starając się pokonać ostry zakręt co zwiększa ryzyko pojawienia się nadsterowności, jeżeli tylne koła pojazdu nie mają odpowiedniej przyczepności. Zamiast dać się zwieść zakrętowi dobrze jest wyprostować sobie linię jazdy zbliżając się do zewnętrznej krawędzi pasa ruchu podczas wjeżdżania i wyjeżdżania z zakrętu, oraz do wewnętrznej części w punkcie kulminacyjnym. Nadrabiając w ten sposób drogi możemy sobie też bez problemu pozwolić na zwolnienie, nawet poniżej 60 km na godzinę. 
Wiedza o tym jak prawidłowo skręcać na śliskim może nam i wielu jadącym tą samą trasą kierowcom uratować zdrowie, a nawet ocalić życie.