Hamowanie awaryjne z ominięciem przeszkody to technika, która pozwala uniknąć zderzenia z przeszkodą nawet wtedy, gdy ta pojawi się niespodziewanie na śliskiej drodze. W naszym ośrodku nauczysz się nie tylko jak hamować podczas poślizgu, żeby wyjść z niego cało. Dowiesz się też co zrobić kiedy na śliskiej drodze pojawi się kłoda, albo wyskoczy niespodziewanie zwierzę.
Najlepszym sposobem na opanowanie hamowania awaryjnego z ominięciem przeszkody jest poćwiczenie go w praktyce. Licencjonowany instruktor wyjaśni najpierw jak powinno się to prawidłowo zrobić, a potem przeprowadzi ćwiczenia. Odbywają się one na macie poślizgowej prostokątnej. Dzięki temu możesz lepiej opanować jazdę i hamowanie na prawdziwie śliskiej nawierzchni. Bezpieczeństwo tego manewru zapewnia ABS. Jest to układ stosowany w nowoczesnych samochodach, który zapewnia, że koła nie będą blokowane podczas hamowania. Dzięki temu układowi możliwe jest wykonywanie manewrów z użyciem koła i kierownicy nawet w momencie hamowania.
Opanowanie sztuki hamowania awaryjnego z ominięciem przeszkody może się wydawać trudne, ale tak naprawdę można się tego nauczyć w jeden dzień. Jeżeli rozumiemy co robimy na drodze i dlaczego samochód zachowuje się tak a nie inaczej, to nie ma problemu z działaniem adekwatnym do sytuacji. Dobre zrozumienie układu ABS dodatkowo daje nam pewność, że podczas hamowania możemy manewrować kołami w razie potrzeby. Poznanie tego manewru w ramach szkoły bezpiecznej jazdy może się okazać bardzo przydatne w przyszłości. Nawierzchnia bywa śliska nie tylko w miesiącach zimowych. Deszcz czy błoto pojawiające się po ulewnych deszczach stwarzają podobny efekt. Dlatego przez cały rok warto prowadzić ostrożnie. Do tego zaś najlepsze jest odpowiednie przygotowanie i pewność, że będziemy wiedzieli co robić podczas poślizgu.
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami szkolenia na naszej stronie. Być może zdecydujesz się wziąć w nim udział lub zaprosić do udziału znajomych. Im więcej świadomych kierowców mamy na drogach, tym bezpieczniej dla wszystkich.