Pierwszy elektryczny VW nowej generacji, który testowaliśmy na torze wyposażony jest w jeden silnik elektryczny no mocy 204 KM / 310 Nm, który napędza tylną oś. Auto przyspiesza 0 – 100 km/h w 7,3 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej wynoszącej 160 km/h. Pojemność akumulatora to 58 kWh. Wg katalogu zasięg samochodu wynosi 426 km, ale w rzeczywistości realny zasięg to 250 km. Masa własna VW ID.3 to 1812 kg. Pojazd ładować możemy prądem zmiennym maksymalnie 11 kW oraz prądem stałym max. 125 kW.

Volkswagen ID.3 to bardzo udana, przemyślana i nowoczesna konstrukcja. Bardzo intuicyjny system sterowania samochodem przy kierownicy. Praktyczny systemem multimedialny i wygodna nawigacja stale czuwająca i informująca gdzie i kiedy powinniśmy zjechać z trasy w celu doładowania akumulatorów.

VW ID.3 wyposażony jest w adaptacyjne półaktywne zawieszenie Monroe DRiV. System wyczuwa i nieustannie dostosowuje do zmieniających się warunków drogowych i jazdy za pomocą czterech elektronicznie sterowanych amortyzatorów. Zawieszenie, z przodu to dolny trójkątny wahacz i kolumny MacPhersona, a z tyłu oś wielowahaczowa. Takie rozwiązania spotykane są zazwyczaj w samochodach wyższej klasy i sportowych. VW ID.3 wyposażony jest w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS i progresywny układ kierowniczy.

Wjechaliśmy na kilkanaście szybkich okrążeni i jesteśmy pełni podziwu jak genialnie został zaprojektowany system kontroli trakcji. Jeździliśmy po mokrym, miejscami oblodzonym, bardzo śliskim asfalcie. Samochód fenomenalnie przewidywał intencje kierowcy i w najmniejszym stopniu nie dopuszczał do poślizgu. ID.3 łączy bardzo dobre zawieszenie z doskonale reagującą elektroniką. Dzięki tej symbiozie samochód wg nas jest jednym z najbezpieczniejszych. W zakrętach jest idealnie neutralny, środek ciężkości jest bardzo nisko. Samochód porusza się po krętym technicznym torze jakby był przyciągany do asfaltu przez magnes. 

Producent nie przewidział możliwości wyłączenia kontroli trakcji, ale… akcja toczy się w Polsce. Na wszystko mamy swoje sposoby. Po kilkunastu sekundach samochód dla ludu (dobrze zarabiającego ludu) przeradza się w auto dla ludu kochającego jazdę bokiem na torze. Wniosek jest taki, że z wyłączonymi systemami da się nim doskonale sterować i bawić. Świetne, dynamiczne, bezpieczne auto miejskie w weekendy może nam posłużyć do zabawy na Track Day. Precyzyjnie reaguje na skręt kierownicą i pozwala na pokonywanie w poślizgu bocznym każdy zakręt Toru Łódź.

Po zjechaniu na parking VW ID.3 znów staje się komfortowym samochodem miejskim, w którym nic nie trzeszczy i nie stuka. Jest idealnie wyciszony.

Ceny Volkswagena ID.3 w salonie zaczynają się od 165 290 PLN.

Samochód, który testowaliśmy należy do floty ODTJ Tor Łódź i możecie z niego korzystać na szkoleniach techniki jazdy. VW ID.3 wynajmowany jest opcjonalnie na Szkolenia Techniki Jazdy 1-go stopnia Safe Driver jak i na Szkolenia Techniki Jazdy 2-go stopnia Advanced Driver.

Zobaczcie film jak testujemy samochody na torze: