Toyota Highlander 2.5 Hybrid Dynamic Force AWD-i e-CVT z napędem 4x4 (AWD-i) wyposażona jest w 2,5 l silnik benzynowy R4 o mocy 190 KM / 239 Nm oraz dwa elektryczne, na przedniej osi 182 KM / 270 Nm i na tylnej 54 KM / 121 Nm. Łączna moc to 248 KM. W połączeniu z bezstopniową planetarną skrzynią biegów rozpędza samochód 0 – 100 km/h w 8,3 s. Luksusowy SUV Toyoty waży 2128 kg. Na zimowych oponach w rozmiarze 235/55 R20 wyhamowuje ze 100 – 0 km/h na dystansie 43 m.
Toyota Highlander produkowana jest od 2001 r. Na polskim rynku zadebiutowała w 2021 r w wersji 7 osobowej. Jest to już 4 generacja modelu. Produkowany jest na tej samej platformie co RAV4 i Camry.
Jesteśmy pod wrażeniem jakości wykonania i luksusu jaki nas otacza w kabinie. Samochód został stworzony do komfortowego podróżowania zarówno pod względem wyposażenia jak i doskonale tłumiącego nierówności zawieszenia.
Wyłączamy kontrolę trakcji, przełączamy na tryb sport i wjeżdżamy na nitkę toru. Zawieszenie jest dość miękkie, kierownica pracuje bardzo lekko. W szybko pokonywanych zakrętach odczuwamy delikatną podsterowność. Tylne wewnętrzne koło odrywa się od asfaltu. Ułamek sekundy później, kiedy wszystkie koła odzyskują przyczepność czuć duży moment obrotowy na tylnej osi (rozdział nawet do 80%). To rozwiązanie bardzo szybko niweluje podsterowność i pozwala na precyzyjny przejazd sekcji zakrętów.
Cena nowego Highlandera zaczyna się od 255.900 zł, testowana przez nas wersja Executive od 291.900 zł.
Dziękujemy Toyota Łódź za udostępnienie auta to testów.