Toyota RAV4 Plug-in Hybrid to najszybsza i najmocniejsza RAV4 w historii. Wyposażona jest aż w 3 silniki. Spalinowy o pojemności 2,5 litra R4 i mocy 185 KM /227 Nm i dwa elektryczne o mocy 182 KM zamontowany na przedniej osi oraz 54 KM na tylnej.
Testowana przez nas na Torze Łódź Toyota 2,5 Hybrid Dynamic Force Plug-in łącznie ma 306 KM. Masa własna wynosi 1910 kg. Sam litowo-jonowy akumulator o pojemności 18,1 kWh waży 155 kg. Rozdział masy to 57% przód i 43% tył.

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD-i z bezstopniową przekładnią e-CVT i napędem na wszystkie koła, przyspiesza 0-100 km/h w 6 sekund, prędkość maksymalna to 180 km/h zaś średnie deklarowane przez producenta zużycie paliwa wynosi 1 l/100 km.
Zasięg w trybie elektrycznym wg katalogu to 75 km i jest to w miarę realna i osiągalna wartość. Samochód możemy ładować jedynie prądem zmiennym, maksymalnie 6,6 kW. Czas ładowania od zera do pełna wyniesie 2,5 godziny.

Toyota RAV4 powstała na tej samej platformie co Toyota Highlander i Camry. Zalety tej konstrukcji z zamontowanym w podłodze akumulatorem to nisko osadzony środek ciężkości i wysoka sztywność konstrukcji. Przekłada się to na dobre prowadzenie oraz wysoki poziom bezpieczeństwa mimo dość miękkiego nastawionego na komfort zawieszenia.

Włączyliśmy tryb sport, wyłączyliśmy kontrolę trakcji i ruszyliśmy na pętlę toru, żeby sprawdzić jak RAV4 poradzi sobie na zakrętach i płytach poślizgowych. Napęd na cztery koła AWD-i dobrze radzi sobie z przenoszeniem pełnej mocy przy rozpędzaniu na prostej. W zakrętach pojawia się delikatna podsterowność, która jest bardzo szybko niwelowana przez włączający się do akcji mniejszy silnik elektryczny na tylnej osi. Hamulce w większym modelu Highlander, który mieliśmy przyjemność testować kilka dni temu działały wydajniej. RAV4 jest natomiast bardziej zwrotna i dynamiczna.

Ceny nowej Toyoty 2,5 Hybrid Dynamic Force Plug-in zaczynają się od 236 900 zł. Auto jest bardzo dobrze wykonane i bogato wyposażone. Fotele są wygodne i dobrze trzymają w zakrętach.
 
Dziękujemy Toyota Łódź za udostępnienie samochodu do testów.