Testujemy na Torze Łódź najnowsze elektryczne BMW i7 xDrive60 z pakietem M Sport Pro.
Na szkoleniach techniki jazdy w ODTJ Tor Łódź od kilku dni mamy do dyspozycji najbardziej zaawansowany, komfortowy i bezpieczny samochód jaki do tej pory udało się stworzyć inżynierom.
Nasze flotowe BMW i7 xDrive60 o mocy 544 KM i 745 Nm wyposażone jest w pakiet M Sport Pro oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne Executive Drive Pro. W ramach pakietu M Sport Pro mamy do dyspozycji sportowy układ hamulcowy M. Zawieszenie pneumatyczne Executive Drive Pro, które za pośrednictwem elektrycznych siłowników bardzo szybko i precyzyjnie kompensuje siły boczne, zapewniając bardziej stabilną jazdę, zwłaszcza na zakrętach i na nierównej nawierzchni. W praktyce oznacza to odczuwalnie spokojniejszą jazdę (aktywna stabilizacja przechyłów bocznych może odseparować od siebie koła tej samej osi). Lepsza kontrola przechyłów bocznych zapewnia lepszą reakcję układu kierowniczego, a tym samym lepsze prowadzenie z wyjątkową płynnością i precyzją. Dzięki temu nasze BMW i7 zwinniej pokonuje zakręty i bezpiecznie omija przeszkody.
W trybach My Mode do wyboru mamy m.in. tryb SPORT gdzie możemy wyłączyć całkowicie kontrolę trakcji, utwardzić zawieszenie i wybrać sportowe wspomaganie kierownicy.
Skrętna tylna oś przy większych prędkościach skręca tylne koła w tym samym kierunku co koła przednie. Jest to zaletą przede wszystkim przy szybkiej zmianie pasa ruchu i przy pokonywaniu zakrętów.
W efekcie perfekcyjnego i spójnego działania wszystkich powyższych systemów BMW i7 jest najgenialniej prowadzącą się limuzyną wszechczasów. Nasze BMW i7 o masie własnej 2715 kg ze 100 km/h do 0 zatrzymuje się na suchej asfaltowej nawierzchni zaledwie na dystansie 35 m (Porsche 911 Turbo S 992 robi to na dystansie 31 m). Średnica zawracania to 12,3 m, a długość BMW i7 to aż 5391 mm.
Komfort podróżowania jest po prostu niezrównany i nie ma sobie równych. Szyby o zwiększonej izolacji akustycznej oraz doskonałe wyciszenie kabiny i podwozia zapewniają absolutną ciszę przy każdej prędkości. Kierowca i pasażerowie są odizolowani od wszelkich niedosokonałości naszych dróg.
Samochód na torze ładujemy naszą ładowarką publiczną DC CCS i od razu uzyskujemy maksymalny prąd ładowania (do 195 kW). Po podłączeniu do ładowarki AC ładujemy go prądem 22 kW (to postęp w stosunku do naszego BMW iX xDrive50, gdzie jest limit do 11 kW).
BMW i7 gwarantuje niesamowitą trakcję i przyczepność. Z łatwością pokonuje zakręty i slalomy na nawierzchni o zmiennej przyczepności. Kontrola trakcji na śliskich płytach poślizgowych działa kilkadziesiąt razy szybciej niż w przypadku samochodów z silnikami spalinowymi. Korekty toru jazdy wprowadzane są przez system w czasie niezauważalnym i niewyczuwalnym przez kierowcę. Limuzyna z idealnym balansem masy, dociążona między osiami akumulatorem (101,7 kWh) wydaje się być przyklejona do asfaltu. Idealnie posłuszna kierowcy, wykonuje perfekcyjnie wszystkie polecenia.
BMW i7 xDrive60 jest bardzo szybki od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,7 s, ale dla BMW to za mało i już wprowadza jeszcze szybszą odmianę i7 M70 xDrive (659 KM / 1015 Nm, 0-100 km/h: 3,7s).
Filmy z testów BMW i7 na Torze Łódź znajdziecie na naszym instagram: instagram.com/tor_lodz
#bmw #bmwm #i7 #bmwi7 #bmwi7xdrive #bmwi7m70xdrive #i7m70 #m70 #i7xdrive60