Otrzymaliśmy do testów na Torze Łódź najnowsze BMW i5 M60 xDrive (G60). Sprawdziliśmy go na pętli toru oraz na płytach poślizgowych. Skupiliśmy się na właściwościach jezdnych i bezpieczeństwie aktywnym elektrycznego BMW i5. Porównaliśmy go również z BMW M3 Competition i BMW i7 xDrive60.

BMW i5 M60 seryjnie wyposażone jest w sportowy układ jezdny M, sportowy układ hamulcowy M oraz adaptacyjny układ jezdny Professional z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, zintegrowanym aktywnym układem kierowniczym i nowym systemem zarządzania dynamiką poprzeczną. Obejmuje to również aktywną stabilizację przechyłów bocznych z funkcją Active Roll Comfort. Tylna oś skrętna, której koła mogą wychylać się o 2,5 stopnia, poprawia zwinność na zakrętach i zwrotność.

BMW i5 M60 to idealny samochód do codziennej jazdy. Zawieszenie pozwala na komfortowe podróżowanie po drogach publicznych. Jednocześnie jest na tyle sprężyste, że na torze kierowca z ogromną radością i stabilnością samochodu pokonuje zakręty z lekkim uślizgiem tylnej osi. Charakter marki został zachowany. Idealnie wyważony (50:50) pozwala się niezwykle precyzyjnie prowadzić w zakrętach i łukach płyty poślizgowej. Układ kierowniczy bardzo dobrze oddaje rzeczywiste parametry przez co świetnie komunikuje się z kierowcą.

BMW i5 M60 jest dynamiczny, aczkolwiek dopiero po włączeniu funkcji Boost czujemy pełną moc 601 KM i 795 Nm. Nie ma możliwości pełnego korzystania z tej opcji dłużej niż 10 sekund. Później znów wracamy do zmniejszonej mocy. Zaletą takiego rozwiązania jest większa oszczędność energii, lepsze chłodzenie akumulatorów i w efekcie większy zasięg.

Oczywiście odczuwa się dużą wagę samochodu (2380 kg) co nie pozwala na uzyskanie lepszego czasu okrążenie Toru Łódź niż np. lekką Toyotą GR Yaris (1280 kg). Jednakże BMW i5 M60 przecina linię mety zaledwie kilka sekund później niż projekt japońskich inżynierów. W kategorii przyjemność jazdy na torze jak i uniwersalność zdecydowanie wygrywa BMW.

Przy bardzo dynamicznej jeździe na torze jesteśmy w stanie przejechać około 100 km, to bardzo dobry wynik. Taki sam dystans na torze pokonamy benzynowymi BMW M3 Competition czy BMW M2. Czas ładowania na naszej torowej publicznej ładowarce 100 kW jest również podobny do czasu jaki trzeba poświęcić na podróż na stację benzynową i tankowanie.

Dane techniczne BMW i5 M60 xDrive (G60)
Moc i moment obrotowy: 601 KM / 795Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,8 s
Prędkość maksymalna: 230 km/h
Masa własna: 2380 kg
Pojemność akumulatora: 81,2 kWh
Maksymalna moc ładowania AC / DC: 11 kW / 205 kW

Dziękujemy BMW Premium Arena za zaufanie i udostępnienie samochodu do testów.
Cena nowego BMW i5 M60 xDrive zaczyna się od 500.000 zł.

Polecamy szkolenia techniki jazdy Safe Driver na Torze Łódź z wykorzystaniem płyt poślizgowych. Podczas 6h szkolenia poprawiasz swoją technikę jazdy i jednocześnie możesz samodzielnie przetestować swój samochód w bezpiecznych warunkach ODTJ Tor Łódź.